Spodbujamo ustvarjalno in odgovorno rabo tehnologije, ki jo z digitalno vzgojo približujemo predvsem mladim. Opolnomočeni z računalniškim mišljenjem in razumevajoč vplive tehnologije na posameznika ter skupnost, bodo ustvarjali boljšo informacijsko družbo.
Po petih letih prostovoljnega dela v okviru projekta EU Code Week, organizaciji več sto delavnic in tečajev programiranja ter prizadevanj, da bi šolam pomagali pri vnašanju digitalnih znanj v pouk, so te aktivnosti naletele na steklen strop, saj v šolstvu za izboljšave ni prave volje in zato tudi ne denarja.
Odvisni od tehnološke samozavesti učitelja
Kot kažejo raziskave, je delo pri pouku odvisno od učiteljeve volje in tehnološke samozavesti. Zato se šolarji samo v redkih primerih poleg uporabe worda in powerpointa naučijo tudi kaj o varni rabi interneta, v Scratchu ustvarijo igrico ali na Arduino naložijo nekaj vrstic kode. Pa še to je projektno, stihijsko in zato še zdaleč ne vodi k ustvarjalni ter odgovorni rabi tehnologije.
Študije o šolski digitalni vzgoji
- Poročilo, 2018: Snovalci digitalne prihodnosti ali le uporabniki? (RINOS)
- Članek, 2018: Digitalna kultura na obronkih: vloga izvenšolskih iniciativ pri kultivaciji digitalne pismenosti
Preseganje sistemskih omejitev
Da bi presegli omejitve projektnega in torej pomanjkljivega digitalnega opismenjevanja, si prizadevamo, da bodo v programe digitalne vzgoje vključeni mali in veliki iz vse Slovenije. Nastal je Zavod Vsak, ki z izobraževanji, raziskavami in pogledi prispeva k razvoju ustvarjalne ter odgovorne informacijske družbe.
Ključna je podpora skupnosti
Pri tem iščemo podporo posameznikov in organizacij, ki želijo prispevati k digitalnemu izobraževanju mladih, vlagati v svoje bodoče zaposlene in razvoj informacijske družbe. Zainteresirani partnerji in meceni svojo namero sporočite na [email protected].