fbpx

Izzivi slovenskih ustvarjalcev digitalnih vsebin za najmlajše

V studiu pred snemanjem 3. posveta o digitalnih pravicah otrok

Digitalne pravice mladih občinstev

Na 3. strokovnem posvetu o digitalnih pravicah mladih občinstev v digitalni dobi so sodelovale prof. dr. Tanja Oblak Črnič, avtorica knjige Mladost na zaslonu s Fakultete za družbene vede, Neža Prah Seničar, ustvarjalka oddaj za mlade na TV Slovenija, in svetovalka Zagovornika načela enakosti Nevenka Prešlenkova, zaposlena v Oddelku za spremljanje, ozaveščanje in preventivo, pogovor pa je vodila Urška Henigman, novinarka Prvega programa Radia Slovenija.

Otroci na različne načine vstopajo v digitalno okolje

Kako mladi vstopajo v digitalno okolje, je odvisno predvsem od odločitev njihovih staršev ali skrbnikov, ki dostop do medijskih vsebin omogočajo ali onemogočajo ter od številnih drugih okoliščin, v katerih sodobni mladi odraščajo. Seveda pa je epidemija pomembno premešala njihove karte in pozvročila tudi nekatere nepredvidene izide, kot poroča prof. dr. Tanja Oblak Črnič o prvih rezultatih raziskave Medijski repertoarji mladih.

Javna televizija danes skrbi za svoja mlada občinstva nekoliko drugače

Mladi danes odraščajo z internetom, na katerega se povezujejo prek različnih naprav in nanj vstopajo prek različnih platform oziroma medijev in družbenih omrežij – med njimi so trenutno zelo priljubljene tiktok, instagram, snapchat. Kot je pojasnila Neža Prah Seničar, producentka vsebin za mlade na RTV Slovenija, so prav družbena omrežja most, prek katerega ustvarjalci javnega servisa dosežejo svoja mlada občinstva; in obratno – prek katerih mladi najdejo prispevke TV Slovenija.

https://twitter.com/vsakvsaka/status/1480863062638968833
Upravljanje raznolikosti in spodbujanje enakosti mladih občinstev digitalnih platform

Mladi, ki iz različnih razlogov ne vstopajo v digitalna okolja, so izključeni tako iz potrošnje kot tudi produkcije digitalnih vsebin. Razlogi za to so lahko različni, npr. hendikep, materialne ali finančne prikrajšanosti. Načelo enakosti je treba zato misliti tudi v digitalnih svetovih; internet po eni strani prispeva k enakim oziroma boljšim možnostim različnih skupin mladih, a ne vedno in v vseh primerih, kot je v razpravi razložila sociologinja in svetovalka Zagovornika načela enakosti Nevenka Prešlenkova.

Medijska pismenost in digitalne kompetence sodobnih mladih

Po mnenju Neže Prah Seničar so mladi skozi čas postali odgovornejši in bolj ustvarjalni potrošniki digitalnih medijskih vsebin. Nevenka Prešlenkova pa pri tem poudarja, da je prav medijska pismenost eden od ključnih dejavnikov pri zagotavljanju enakih možnosti mladih v digitalni družbi.

Vabljeni in vabljene k ogledu celotnega zelo zanimivega pogovora na Arnesovem videoportalu.

3. strokovni posvet o digitalnih pravicah otrok
Logotip Arnesa
Logotip zavoda Vsak
Logotip Prvega programa Radia Slovenija