fbpx

Kakšne kompetence omogočajo mladim uresničevanje digitalnih pravic?

Voditeljica in sogovorniki 2. posveta

Digitalna edukacija

Na drugem strokovnem posvetu o digitalnih pravicah mladih, ki smo ga pripravili v sodelovanju z Registrom za .si, Arnesom in medijskim partnerjem Radiem Prvi, so sodelovali dr. Slavko Gaber, izredni profesor za sociologijo vzgoje na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani, dr. Borut Čampelj, sekretar na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport v Službi za digitalizacijo izobraževanja ter član strokovne skupine RINOS, in Domen Savič, ustanovitelj zavoda Državljan D, ki se ukvarja z izzivi človekovih pravic v informacijski družbi, medijsko pismenostjo in aktivnim državljanstvom.

Kakšne družbe si želimo?

Eden od ciljev posveta je bil premislek o naboru znanj in veščin, s katerimi želimo opolnomočiti mlade za uresničevanje svojih pravic v digitalni družbi. Na tem mestu so sogovorniki opozorili, da se odgovor na vprašanje skriva v družbenem dogovoru o tem, v kakšni družbi si želimo živeti.

So mladi v digitalni družbi predvsem potrošniki ali predvsem državljani?

V pogovoru so se razkrili različni tipi subjektivitet, ki se formirajo skozi različne izobraževalne pristope in vsebine. Brez razumevanja družbene vloge tehnologije in medijev, ki jo prinaša medijska pismenost, poučevanje digitalnih spretnosti in znanj skrbi predvsem za opolnomočenje potrošnika oz. potrošnice (da sta varna, da znata uporabljati orodja in ustvarjati s pomočjo tehnologije), medtem ko zanemarja njuno državljansko opolnomočenje.

Diskusijo v kateri se je zvrstilo še veliko drugih pomembnih poudarkov in misli sogovornikov, si lahko v celoti ogledate na Arnesovem video portalu:

Serija vseh 5 posvetov

Preberite več o seriji posvetov o digitalnih pravicah mladih, ki jih pripravljamo v sodelovanju z Register.si in Arnesom ter medijskim partnerjem Radiem Prvi.

Logotip Arnesa
Logotip zavoda Vsak
Logotip Prvega programa Radia Slovenija