Najpogostejše kršitve
Ko govorimo o kršitvah pravic otrok na internetu, najpogosteje mislimo ne kršitve zasebnosti in spletnem nasilju nad mladimi. A otroci v odnosu do tehnologij niso le v vlogi žrtev spletnega kriminala; spodbujamo jih, da bi prevzeli pobudo, da bi bili opolnomočeni za rabo digitalnih tehnologij, kritično branje medijskih vsebin in participacijo v (digitalnih) javnih prostorih.
Cilj petega strokovnega posveta o digitalnih pravicah otrok je tako bil poleg osveščanja o spletnem nasilju in kršitvah zasebnosti otrok in mladostnikov, poudariti, da so na internetu večkrat tudi pasivno kršene pravice otrok, ko jim npr. ne zagotavljamo možnosti — to je računalniške opreme in ustrezne internetne povezave, da se ustrezno informirajo, javno izrazijo svoje poglede, se izobražujejo na področju sodobnih tehnologij itn.
Materialna dostopnost je nujni, a ne zadostni pogoj za opolnomočenje
Prostovoljka Društva za trajnostni razvoj Duh časa in pedagoginja, zaposlena na Centru RS za poklicno izobraževanje Simona Knavs je v izpostavila, da je materialna dostopnost, torej dostop do računalniške opreme in internetne povezave temelj za uresničevanje katerih koli pravic. Tudi pravice do izobraževanja.
Zato je skupaj z drugimi prostovoljkami in prostovoljci v Društvu Duh časa in s partnerji društva med epidemijo pomembno prispevala k opremljanju šolajočih z računalniki, zasloni, miškami, kamerami, tipkovnicami in drugo opremo, brez katere sodelovanje pri pouku prek spleta ne bi bilo možno. (V akciji zbiranja računalniške opreme Nihče brez smo sodelovali tudi mi.)
Šola na daljavo je bila velik preizkus za učence in učitelje
Sodelavec točke osveščanja o varni rabi interneta Safe.si, sodelavec FDV in avtor priročnika za starše Vzgoja za internet Marko Puschner pa je opozoril na to, da je epidemija izčrpavala učence, učitelje in starše. V Safe.si so se nanje šole pogosteje obračale s prošnjami za nasvete glede najrazličnejših težav šolarjev in šolark na spletu.